מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר
    20:48
    21.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מוכנים להסתכן גם למען גופות חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קום והתלכלך בארץ  

    די! לאף אחד אין חשק לקרוא ביקורת בחול-המועד. כולם מטיילים בפינות-חמד, האביב פורח והאור בעיניים זורח, הילדים בוכים, ההורים צורחים ועולם כמנהגו נוהג ונתקע בפקק שסופו מי יישורנו- אז למה שנוסיף לזה גם ביקורת שנחשבת בחזקת חמץ (כי הדברים נכתבו בערב-פסח) ואת מה בכלל אפשר לבקר כשאין אף אחד בבית (היהודי)?

    אז מסתבר שדווקא מצאתי נושא אחד קטן ולא ממש מדובר לצערנו, שמתאים בדיוק למצב שבו המוני בית ישראל מקיימים את הכלל הידוע של ההגדה העממית: בפסח כולם יוצאים לחיק הטבע. מצא שמורה- מצא טוב (ותודה לד"ר אבשלום-קור על ההברקה שמנצנצת בכל אביב מחדש).

    כמובן שאני מדבר על מה שכולם לא רוצים לראות ואם אפשר אז גם לא להריח: זבל!  כלומר, הדברים שנשארים אחרי המבקרים בשמורות-הטבע בצורת מצות שמורות, עיתונים שכבר מזמן אינם ישרים כפלס, ונייר-טואלט שנס ליחה.

    ומכיוון שכותב המדור נמצא כעת רשמית בחופשת חוה"מ פסח- הנה לפניכם חמש עצות לשמירה על ניקיון ארצנו- כדי שהאדמה הציבורית לא תהפוך לזיבורית:

    1. קחו עמכם שקית לדברים המגעילים ושובו הביתה נקיים מהשם ומישראל.
    2. אל תזרקו קליפות בקרקע בטענה שזה אורגני. בדיוק בשביל זה המציאו מכלי קומפוסט (עיינו בגוגל מה זה בדיוק ואיפה אפשר להשיג את זה).
    3. כשאתם רואים פסולת בסביבתכם והיא אינה שלכם- הרימו אותה וזרקו לפח הקרוב. בניגוד לדעת רוב-בעלי הבתים- הניקיון לא נגמר בערב-פסח!.
    4. דאגו לסייע לפקחי שמורות הטבע- וכשאתם רואים מישהו משליך לאור יום את הפסולת שלא במקומה הראוי- אל תתביישו להאיר לו פנים ולבקש ממנו להסב את האשפה אל הפח. גם אם אתם לא בתפקיד- אם תהיו נחמדים לסביבה- גם אנשים אחרים יהיו נחמדים אליה.
    5. אל תשכחו שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה- וב"ה השבילים בהם אתם מטיילים עם ילדכם יהיו אותם השבילים בהם יטיילו הם עם ילדיהם. וכיוון שדרך ארץ קדמה לתורה- חנכו את הילדים לשמור את אותה הדרך נקיה ויפה- לטובת הטיול הנוכחי והטיולים שלהם בעתיד עם הדור הבא.

    והעיקר- לא ללכלך כלל, ולשוב הביתה בבטחה ועם הרבה אהבה- לסביבה!

    רוצים לבקר את מבקר המדינה? שלחו דוא"ל  ל- [email protected]



    0 תגובות